Prohlídky stavby metra D přilákaly tisíce návštěvníků

Prohlídky stavby metra D přilákaly tisíce návštěvníků, zájem výrazně převyšuje kapacitu.

Praha – Tisíce lidí využívají jedinečnou příležitost nahlédnout do útrob rozestavěného metra D, které propojí Pankrác s jižními částmi Prahy. Během čtyřdenních prohlídek, které probíhají od pátku do pondělí, mají návštěvníci možnost prozkoumat části stavby, které se běžně veřejnosti neukazují – například vestibul stanice Olbrachtova, strojovnu vzduchotechniky či demontážní komoru. Vstup je zdarma, ovšem kvůli obrovskému zájmu jsou kapacity prohlídek zcela vyčerpány.

Podle mluvčího pražského dopravního podniku Daniela Šabíka očekávají organizátoři, že podzemní prostory navštíví během víkendu téměř 22 tisíc lidí. „Zájem veřejnosti nás těší. Je vidět, že projekt nové trasy metra Pražany opravdu zajímá,“ uvedl Šabík při jedné z prohlídek.

Účastníci mají možnost prohlédnout si i budoucí eskalátorové tunely nebo technickou spojku mezi trasou C a vznikající trasou D. Stavba je během prohlídek dočasně přerušena, avšak podle DPP postupuje první úsek bez vážnějších komplikací. V současnosti probíhají ražby už pouze ve stanicích Olbrachtova a Pankrác D, zatímco na jiných místech se pracuje na betonáži a budování definitivního ostění.

Unikátní bude metro D nejen trasou, ale i výtvarným řešením jednotlivých stanic. Každá z nich dostane originální podobu od jiného umělce. Například stanice Olbrachtova bude vyvedena v minimalistickém stylu s výtvarným dílem aplikovaným na vrstvu stříkaného betonu. Stanice Pankrác D naopak nabídne rozsáhlý prostor s moderním pojetím – využity budou projekce i sochařské prvky vytvořené světlem.

„Na Pankráci budou instalovány projektory a světelné skulptury, které dají stanici jedinečný vizuální charakter,“ přiblížil Václav Dohnálek ze stavební firmy Strabag. Zároveň doplnil, že metro D bude technicky velmi pokročilé – vlaky zde budou jezdit plně automaticky bez řidiče, řízené systémem CBTC, který zajistí přesné zastavení soupravy tak, aby se dveře vlaku a bezpečnostní stěny na nástupišti otevřely v naprostém souladu.

Stavební práce na prvním úseku z Pankráce do Olbrachtovy by měly skončit do konce roku 2029. Pokládka dopravní infrastruktury bude koordinována s navazujícím úsekem, který povede dále na jih. Druhá část, z Olbrachtovy na Nové Dvory, se však opozdila kvůli zdržení v důsledku námitek podaných k antimonopolnímu úřadu. Třetí etapa má propojit Nové Dvory s konečnou stanicí Depo Písnice.

Původní termín dokončení celé trasy z Pankráce do Písnice byl stanoven na rok 2029. Vzhledem ke komplikacím a sporům se ale její zprovoznění pravděpodobně posune.

REDAKCE / Zdroj: ČTK

, , ,
 Upozornění
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejnovější
Nejstarší Populární
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře