Nezaměstnanost, Úřad práce nabízí pomoc zaměstnavatelům i zaměstnancům, Šanci na zkrácený pracovní úvazek pro nezaměstnané otevírá nový projekt Úřadu práce ČR s názvem FLEXI

Vzhledem k aktuálnímu vývoji epidemické situace a v rámci proklientského přístupu rozšiřuje Úřad práce ČR od 1. července 2021 úřední hodiny na všech kontaktních pracovištích v celé republice. A to v rozsahu, jaký platil před příchodem koronaviru.

Lidé mohou samozřejmě i nadále komunikovat s ÚP ČR elektronicky. Osobní návštěva tak není vždy nutná. Úřad práce ČR doporučuje klientům, aby zasílali své dokumenty například prostřednictvím datové schránky.

„K tomuto kroku jsme přistoupili i v návaznosti na fakt, že od 1. 7. 2021 přibude do gesce Úřadu práce ČR nová agenda „Náhradní výživné“ a umožníme tak hladký příjem nových žádostí o tuto dávku. Zároveň přichází období, kdy příjemci příspěvku na bydlení, přídavku na dítě a zvýšeného příspěvku na péči musí, jako každé čtvrtletí, dokládat příjmy a uhrazené náklady na bydlení za předchozí kvartál,“ upřesnil generální ředitel ÚP ČR Viktor Najmon.

K příspěvku na bydlení je navíc nutné, kromě posledního vyúčtování zálohově hrazených nákladů, doložit k 1. 7. 2021 také novou vyplněnou žádost, dále přehled příjmů a nákladů na bydlení za předcházející kalendářní čtvrtletí a poslední vyúčtování zálohově hrazených nákladů. Podrobnosti jsou k dispozici zde.

uredni hodiny UP CR

I přes rozšíření úředních hodin a zlepšující se situaci kolem onemocnění COVID – 19 Úřad práce ČR nadále apeluje na veřejnost, aby s jeho zaměstnanci komunikovala primárně elektronicky, prostřednictvím telefonu nebo provozovatele poštovních služeb. V rámci přívětivého přístupu nabízí ÚP ČR možnost objednat se na určitý termín online (https://online.uradprace.cz). Případný vstup do jeho budov je veřejnosti nadále povolen pouze za použití ochranných prostředků dýchacích cest, a platí to i tehdy, když klient bude chtít odevzdat dokumenty na podatelně.

Úřad práce ČR nabízí možnost vyplnění žádostí o některou z nepojistných sociálních dávek, zprostředkování zaměstnání nebo třeba podporu v nezaměstnanosti z pohodlí domova. Formuláře, včetně jejich vyplněných vzorů, jsou k dispozici na https://www.mpsv.cz/web/cz/formulare. Žádosti je tedy možné podávat elektronicky (datovou schránkou nebo e-mailem se zaručeným elektronickým podpisem), prostřednictvím pošty (s vlastnoručním podpisem) nebo je odevzdat během úředních hodin na podatelně příslušného kontaktního pracoviště ÚP ČR.

Aby Úřad práce ČR lidem ještě více zjednodušil proces vyplňování žádostí, umístil na svých webových stránkách zde a Facebooku návodné videospoty. V jejich rámci lidem radí nejen jak na vyplňování žádostí, ale diváci se také dozví, jaké jsou základní podmínky pro získání nároku na konkrétní dávku nebo kde najdou potřebné informace. Na webových stránkách ÚP ČR – www.uradprace.cz – jsou k dispozici i další praktické podrobnosti. Stejně jako „virtuální asistent“, tzv. chatbot. V případě obecných dotazů pak zájemcům poradí operátoři Call centra ÚP ČR (tel. 800 779 900 bezplatná linka, e-mail: callcentrum@mpsv.cz, kontaktni.centrum@mpsv.cz).

Zdroj: Státní správa

0 0 hodnocení
Hodnocení článku
Mohlo by Vás zajímat
Nejnovější články
 Upozornění
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře