Příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem - Home staging

Realitní kanceláře a lidé stále podceňují vliv prvního dojmu na výsledný pronájem či prodej nemovitosti. Přitom stačí tak málo.

Příprava nemovitosti na prodej nebo pronájem a její profesionální prezentace na realitním trhu je v našich končinách stále nejvíce podceňovaným faktorem.

Na rozdíl od interiérového designu, který je zaměřen na vlastní domov nebo firemní prostory, Home staging se zaměřuje na nemovitosti určené k prodeji nebo pronájmu. Cílem je zvýšení atraktivity nemovitosti pro co nejširší okruh potenciálních zájemců a to především sladěním barevných schémat, uspořádáním nábytku a barevně sladěných doplňků, nastavení osvětlení a odstranění všech negativních elementů, které by potenciálnímu zájemci ztěžovaly představu, že by právě tady mohl bydlet.

Prokázalo se, že zařízené byty se prodávají rychleji, než byty prázdné. To ovšem neznamená, že nemovitost musíte prodávat se zařízením. Jde o dojem, a proto tuto službu v hojné míře využívají developerské společnosti pro své vzorové nemovitosti.

Home staging navozuje perfektní dojem, který při prodeji nemovitosti rozhoduje. Cílem je, aby se nemovitost jevila co nejatraktivněji, prodala se v co nejkratším čase a za co nejvyšší cenu. Lidé si svoje bydlení vybírají podle svých pocitů. Místnosti by měly vypadat prostornější, vzdušnější a  působit neutrálně.

Zakladatelkou pro Home staging je americká realitní makléřka B. Schwarzová.

Paní Schwarzová měla jako prodejce v nabídce dům, o který nikdo neměl zájem. Rozhodla se tedy stísněné prostory tohoto domu upravit, aby připadal kupcům atraktivnější. Odtud pochází i název: home=domovstage=scéna. Přebytečný nábytek byl z domu odvezen a celý dům naaranžován tak, aby mohly vyniknout jeho přednosti. Akce byla úspěšná a dům byl po krátkém čase prodán.

Home staging má tedy za cíl upravit nemovitost tak, aby mohla být prodána co nejrychleji, s nejvyšší možnou cenou a nejnižšími náklady.


Nejdůležitější kritéria při hledání nemovitosti

Způsob vyhledávání nemovitostí se z hlediska uživatelů v posledních letech změnil. Lidé v tomto směru stále více využívají moderní technologie a pracují se všemi mediálními kanály. Podle posledních průzkumů lidé jako první hledí na vizuální stránku prezentace nemovitosti a její podrobný a ucelený popis ve všech médiích, přičemž nejdůvěryhodnější jsou stále tištěná periodika. Kvalitní prezentace v tisku pomáhá navázat užší vztah mezi firmou nabízející nemovitost a samotným zájemcem o koupi. Odtud vede cesta výběru nemovitosti zpravidla na firemní internetový portál, kde zájemce hledá další a podrobnější informace.

Kvalitní fotky, to je základ!

Lidé dotazovaní v průzkumu společnosti Contrust Group považují za stěžejní i úroveň fotografií, prostřednictvím kterých je nemovitost představována. Přes 90% lidí upřednostnilo kvalitu vizuální prezentace. Tisk přitom dává možnost vyniknout mezi dalšími nabídkami, odlišit se, navázat s kupujícím bližší kontakt. Stejného efektu na internetu lze dosáhnout obtížněji.

Lidé se zájmen o nemovitosti se v převážné většině rozhodují o uzavření obchodu podle celkové úrovně a prezentace firmy a jednotlivých zakázek, a to ve všech mediálních kanálech, přičemž v tisku se lidé ztotožňují s firmou nejlépe. Velikost firmy (realitní kanceláře, developera, aj.) přitom nehraje roli.

Zdroj: https://www.firmamagnet.cz/


,
 Upozornění
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře