Jízdenky Dopravy Ústeckého kraje lze koupit v aplikaci Můj vlak.
Rok 2024 je pro DÚK rokem elektronizace jízdného. Nejenom že kraj podporuje svou vlastní aplikaci DÚKapka, ale od léta mohou cestující kupovat jízdenky DÚK v aplikaci IDOS a nyní nově také v aplikaci Českých drah Můj vlak.
Snížit oběh hotovosti v dopravním systému a zefektivnit odbavování cestujících – to jsou hlavní výhody nákupu jízdenek přes mobilní aplikace.
„Pro cestování po Ústeckém kraji se pořád nejvíce vyplatí naše DÚKapka. My ale víme, že lidé využívají i jiné aplikace, a proto jsem rád, že nyní je možné jízdenky DÚK zakoupit jak v IDOSu, tak nově také v aplikaci Můj vlak. Tím jsme cíl na rok 2024 splnili a těším se na další rozvoj Dopravy Ústeckého kraje v novém roce,“ říká krajský radní pro dopravu Tomáš Rieger.
Pro vyhledávaná spojení v aplikaci Můj vlak budou po aktualizaci nově nabízené nejen vlakové, ale i všechny autobusové spoje včetně MHD zahrnutých do systému DÚK. Snadno si tak lidé koupí jízdenku pro cestu autobusem a návazným vlakem, nejen po Ústeckém kraji, ale třeba i na druhý konec republiky. Na výběr budou jednotlivé jízdenky DÚK s automatickou aktivací dle vyhledaného spojení a jednodenní síťové jízdenky DÚK, které je možné koupit i přímo bez vyhledání spojení.
Jízdenka DÚK vypadá v aplikaci Můj vlak stejně jako v DÚKapce. Snadno ji tak zkontrolují řidiči autobusů nebo revizoři MHD. Oproti běžným jízdenkám ČD na vlak je u jízdenek Dopravy Ústeckého kraje změna v tom, že jsou pevně vázané na zařízení, ve kterém byly zakoupené, tedy například na konkrétní mobilní telefon. Není proto možné je zobrazit na jiném zařízení či vytisknout. Z tohoto důvodu jsou jízdenky DÚK k dispozici právě jen v mobilní aplikaci Můj vlak, a nelze je zakoupit v e-shopu ČD.
Aplikace Českých drah „Můj vlak“ představuje moderní a intuitivní nástroj pro cestující, kteří využívají železniční dopravu v České republice. Tento mobilní software nabízí širokou škálu funkcí, které zjednodušují plánování a realizaci cest vlakem.
Jednou z hlavních výhod aplikace „Můj vlak“ je možnost snadného vyhledávání spojů. Cestující mohou rychle a jednoduše zjistit aktuální jízdní řády, přičemž aplikace zohledňuje případná zpoždění a výluky na trati. Díky tomu mají uživatelé vždy k dispozici nejaktuálnější informace a mohou se podle nich flexibilně přizpůsobit.
Další klíčovou funkcí je nákup jízdenek. Aplikace umožňuje zakoupit jízdenky na všechny vnitrostátní spoje Českých drah a to přímo z pohodlí domova nebo na cestách. Elektronické jízdenky lze uložit přímo v aplikaci, což eliminuje potřebu tisku a usnadňuje jejich kontrolu při cestě.
Aplikace také nabízí užitečné informace o cestě, jako jsou detaily o jednotlivých vlacích, včetně jejich vybavení a poskytovaných služeb. Cestující si mohou prohlédnout, zda vlak disponuje Wi-Fi připojením, zda je bezbariérový nebo zda nabízí občerstvení.
„Můj vlak“ navíc umožňuje sledování aktuální polohy vlaku v reálném čase. Uživatelé tak mohou přesně vědět, kde se jejich vlak nachází, a odhadnout čas příjezdu do cílové stanice. Tato funkce je obzvláště užitečná při čekání na přestupy nebo při vyzvedávání cestujících na nádraží.
Aplikace také podporuje integraci s věrnostním programem Českých drah, díky čemuž mohou uživatelé snadno sledovat své body a využívat různé slevy a výhody.
V neposlední řadě nabízí „Můj vlak“ možnost personalizace. Uživatelé si mohou uložit své oblíbené trasy a vlaky, což zrychluje a usnadňuje budoucí vyhledávání a plánování cest.
Celkově lze říci, že aplikace „Můj vlak“ výrazně zvyšuje komfort a efektivitu cestování vlakem. Díky svým funkcím a uživatelsky přívětivému rozhraní se stává nepostradatelným pomocníkem pro všechny, kteří pravidelně využívají služby Českých drah.
Zdroj: Ústecký kraj