Pozor na podvodníky! ČEZ varuje před podvodnými reklamami, které lákají na údajně výhodné investice.
Energetická společnost ČEZ varuje před podvodnými internetovými reklamami, které zneužívají její jméno a lákají na údajně výhodné investice. Videa vypadají velmi přesvědčivě. Používají záznamy z oficiálních akcí a televizního vysílání a pomocí umělé inteligence je upravují a namlouvají k nim nové texty. Tisíce těchto falešných reklam už nechal ČEZ stáhnout, ale stále se objevují nové.
Falešné reklamy slibují desetitisícové příjmy prostřednictvím neexistující “finanční aplikace ČEZ”. Většinou odkazují na externí stránky, které vyzývají uživatele k registraci. Firma ale upozorňuje, že žádné investiční nástroje nebo aplikace nikdy nevyvíjela, ani nikdy nevyzývá k zakoupení svých akcií.
“ČEZ proto ještě jednou důrazně apeluje na všechny, kdo se s takovou reklamou setkají, aby výzvy k registraci ignorovali a aby nezadávali žádné osobní ani platební údaje. Jinak lidem hrozí, že naopak o své úspory přijdou,” uvedla společnost. Reklamy se objevují například na Facebooku či Youtube. ČEZ s těmito internetovými platformami o stažení reklam jedná. “Bohužel, jedná se o běh na dlouhou trať, protože jejich tvůrci jsou prakticky nedohledatelní,” podotkla mluvčí. Firma před podvody varuje i na svém webu.
Před podvody varovala i prezidentská kancelář
Před podobnými podvody varovala loni veřejnost také prezidentská kancelář. Reklamy totiž opakovaně zneužívaly i fotografii prezidenta Petra Pavla. Hrad v prohlášení zdůraznil, že s touto klamavou a podvodnou reklamou nemá nic společného, a vyzval ke zvýšené opatrnosti.
Zdroj: ČTK / foto: ČEZ