Tři stavby v Ústeckém kraji přinesly tišší a bezpečnější provoz

Tři stavby v Ústeckém kraji přinesly tišší a bezpečnější provoz.

Správa železnic zlepšila parametry hned několika tratí v Ústeckém kraji. Obnovou prošly mosty v krajské metropoli a Teplicích, nadjezd v Libochovanech a také traťový úsek v Litoměřicích. Stavební úpravy ocení nejen cestující, ale díky nižšímu hluku z železniční dopravy i lidé bydlící v blízkosti železnice. Celkové náklady všech tří staveb dosahují 343 milionů korun, na jejich spolufinancování se podílela Evropská unie prostřednictvím mechanismu pro spravedlivou transformaci (JTM).

Díky stavebním pracím došlo například k náhradě nevyhovujícího ocelového mostu mezi střekovským a západním nádražím v Ústí nad Labem. Vlaky pod známou dominantou krajské metropole – Větruší – tak nově využívají tišší ocelobetonovou mostní konstrukci.  

Celkové náklady stavby Rekonstrukce mostu v km 3,040 trati Ústí nad Labem-Střekov – Ústí nad Labem západ dosáhly 105 902 461 korun. Práce provedla společnost STRABAG Rail.

Menší hlukovou zátěž pro své okolí přinesl i nový dvoukolejný most nedaleko stanice Teplice v Čechách, výhledově na něm bude možné zvýšit traťovou rychlost až na 120 km/h. Změna jeho celkové délky zajistila zlepšení rozhledových poměrů na křižovatce Spojenecké ulice a ulice Na Hrázi, chodník pod mostem se rozšířil na dva metry.

Celkové náklady stavby Rekonstrukce mostu v km 18,582 trati Ústí nad Labem – Most jsou ve výši 80 539 755 korun. Jejím zhotovitelem byla firma Chládek & Tintěra.

Obnovou prošla i dvoukolejná trať napříč Litoměřicemi; nově získala protihlukovou stěnu, která snižuje dopady z provozu vlaků na okolní zástavbu. Součástí stavby byla i rekonstrukce silničního nadjezdu v Libochovanech, která zajistila plnohodnotný přístup do centra obce.

Celkové náklady stavby Rekonstrukce trati vč. protihlukových opatření části úseku Litoměřice město – Velké Žernoseky činí 156 351 585 korun. Práce provedla společnost BERGER BOHEMIA.

Realizace staveb byla spolufinancována Evropskou unií z mechanismu pro spravedlivou transformaci. Úvěr Evropské investiční banky poskytnutý na tyto stavby je 163 597 826 Kč. Míra podpory EU představuje 25 % poskytnutého úvěru, výše dotace tak činí 40 899 457 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Úvěrový nástroj Evropské unie pro veřejný sektor (PSLF), který je součástí mechanismu spravedlivé transformace, podporuje modernizaci železniční infrastruktury v Ústeckém kraji grantem ve výši 1,62 milionu eur. Grant PSLF doplňuje úvěrový program Evropské investiční banky (EIB), který pokrývá více akcí zaměřených na modernizaci železniční infrastruktury v Česku.

PSLF je třetím pilířem mechanismu spravedlivého přechodu – klíčového nástroje evropského investičního plánu, který má zajistit, aby při přechodu na klimaticky neutrální ekonomiku nezůstal žádný region pozadu.

Kombinace podpůrných úvěrů Evropské investiční banky s dotacemi Evropské komise je určena k mobilizaci dodatečných investic pro subjekty veřejného sektoru v regionech nejvíce postižených klimaticko-energetickým přechodem a k uspokojení jejich rozvojových potřeb při přechodu na klimaticky neutrální ekonomiku.

Zdroj a foto: Správa železnic

, , , ,
 Upozornění
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejnovější
Nejstarší Populární
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře