Rodičovský příspěvek se přesunul do Klientské zóny JENDA

Rodičovský příspěvek se přesunul do Klientské zóny JENDA, žádost bude ještě jednodušší.

Úřad práce ČR projde transformací MPSV dnes spustilo digitální žádost o rodičovský příspěvek prostřednictvím Klientské zóny JENDA. Žádost je tak nově plně v on-line podobě nejen pro klienta, ale i pro úřad. Podat ji můžou všichni rodiče, ať už jsou zaměstnanci nebo OSVČ. Do budoucna je cílem MPSV zdigitalizovat celou agendu státní sociální podpory. V rámci Úřadu práce ČR zároveň dojde k transformaci v moderní organizaci, která poskytuje kvalitní služby klientům a plní potřeby svých zaměstnanců.

Klientská zóna JENDA umožňuje vyřídit žádosti o dávky jednoduše a bez nutnosti návštěvy úřadu. Začala fungovat loni, kdy bylo skrze ni možné požádat o jednorázový příspěvek 5 000 korun na dítě. Tuto možnost využily stovky tisíc lidí. Novou agendou, kterou je již nyní možné prostřednictvím Klientské zóny JENDA vyřešit, je rodičovský příspěvek. Aplikace umožňuje podat novou žádost i požádat o změnu výše příspěvku s pomocí intuitivního dynamického průvodce.

„V digitalizaci jsme udělali další důležitý krok kupředu. Rodičovský příspěvek nyní tvoří 63 % z celkového objemu poskytovaných dávek státní sociální podpory. Nyní znovu přicházíme s výrazným zjednodušením žádosti o tuto formu pomoci. Kladli jsme důraz na to, aby vše bylo maximálně intuitivní a zbytečně jsme například po žadatelích nechtěli složitě vypisovat údaje, které stát již má. Vše klienti vyřeší během několika minut z pohodlí domova, odkud pak mohou průběžně sledovat i stav vyhodnocení své žádosti,“ popsal ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka. „MPSV je nyní skutečně ve státní správě lídrem digitalizace a v tomto trendu budeme určitě pokračovat,“ dodal.

On-line žádosti v Klientské zóně JENDA budou postupně rozšiřovány o další dávky. Po rodičovském příspěvku to bude přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Tato agenda by měla být v novém elektronickém prostředí ještě letos. Více informací k digitalizaci MPSV je k dispozici na tomto webu.

„V oblasti digitalizace jsme v rámci ÚP ČR upravili proces pořízení, zpracování i hodnocení žádosti, opravdu se konečně odkláníme od metody „tužka, papír“. Vidíme, že klienti mají o moderní přístup zájem a oceňují ho. Statistiky jasně ukazují, že se nám podařilo výrazně zkrátit dobu vyřízení žádostí, a to i na pracovištích s nejvyšším vytížením. Nyní držíme zákonné lhůty, často se ale výrazně pohybujeme i pod touto hranicí,“ uvedl ministr.

Součástí transformace ÚP ČR je koncept „Jeden Úřad“, který umožňuje efektivní rozložení pracovní zátěže a optimalizaci kapacit jednotlivých pracovišť. S postupnou automatizací činností přichází i více prostoru na poradenství, které klientům úřad poskytuje. „Tím se mění i charakter práce pro zaměstnance, které chceme lépe motivovat. V rámci restrukturalizace jsme se také zaměřili na rovnováhu mezi jednotlivými kraji v jednotlivých agendách. Na základě toho plánujeme zeštíhlení některých pozic, které však klienti nepocítí. Zaměstnancům, jichž se toto opatření týká, nabízíme volné pozice skrze všechny agendy ÚP ČR. Cílem tedy není snížení počtu zaměstnanců, ale jejich efektivní využití na místech, kde kvalitní lidi potřebujeme,“ vysvětlil vrchní ředitel sekce Praha 17. srpna 2023 informačních technologií MPSV a pověřený generální ředitel Úřadu práce ČR Karel Trpkoš.

Zdroj: Státní správa

,
 Upozornění
Upozornit na
guest
0 Komentářů
Nejnovější
Nejstarší Populární
Vložená zpětná vazba
Zobrazit všechny komentáře