Hromadný přesun lidí na home office v době pandemie vystřelil popularitu online komunikátorů. Videokonference v současnosti využívají zaměstnanci firem k poradám při práci z domova nebo například školáci a studenti. Aplikace pro skupinové chaty je také vítaná možnost, jak se v době koronaviru komunikovat s kamarády nebo rodinou z bezpečí domova. Zájem o tyto komunikační programy stoupá, v Evropě od zavedení omezení byl zaznamenán až sedmi násobný nárůst.
Analytický tým Picodi.com se zaměřil na ty aplikační nástroje pro volání a chat, které v posledních dnech nabírají na popularitě.
Popovídejme si
Podrobně jsme analyzovali průměrný počet online vyhledávání několika-nácti internetových komunikátorů, a to jak od velkých renomovaných firem, tak od menších výrobců: mj. Google, Microsoft, Facebook, Rakuten, Line Corporation.
Nesporným lídrem v oblasti programů pro videokomunikaci v Evropě je WhatsApp, který byl nejčastěji vyhledávanou aplikací ve 22 zemích. Tisíce uživatelů z Česka, ale také z celého světa – od Portugalska a Španělska, přes Itálii, až po Německo používá nejčastěji právě tuto aplikaci. Obrovský nárůst zájmu o WhatsApp byl zaznamenán také v Rusku, Turecku nebo Rumunsku.
V dalších 14 zemích nejpopulárnější aplikací pro videokomunikaci se stal Zoom. Zájem o tuto aplikaci byl nejvyšší mezi uživateli severoevropských (Spojené království, Norsko), a také některých pobaltských zemí (Litva, Estonsko). Rovněž, podle statistik, se tato platforma stala nejpouživanější aplikací pro videohovory na Ukrajině a v Moldavsku.
Oblíbeným komunikačním nástrojem zůstává v některých zemích už po mnoho let aplikace Skype Největší zastoupení má hlavně v Polsku, ale její popularita stoupla také ve třech dalších zemích: na Slovensku, v Maďarsku a v Řecku.
Další dva komunikátory: Viber a Microsoft Teams vládnou, stejně jako Skype, ve čtyřech zemích. Tyto aplikace získaly davy příznivců zejmena na Balkánském poloostrově, ale Microsoft Teams zvítězil také v Lichtenštejnsku a Gruzii, a Viber se umístil na prvním místě v Bělorusku. Dansko bylo jedinou zemí, kde největší zájem získala platforma Google Meet.
Metodika a zdroje dat
Průzkum byl založen na statistikách hledaností 19 programů pro videokomunikaci podle archivních dat Google (pomocí nástroje Plánovač klíčových slov).
Zdroj: https://www.picodi.com/cz/