Cestovní ruch je jednou z oblastí, která byla koronakrizí zasažena nejvíce. Pandemická situace se zlepšuje, se zrušením omezujících opatření ale podpora odvětví skončit nemůže.
Ministerstvo pro místní rozvoj využilo na dotační tituly pro cestovní ruch už 8,5 miliardy korun, a to na zmírnění následků pandemie. Teď chce prosadit podporu cestovního ruchu z evropských fondů. MMR chce z evropských peněz získat 1,417 miliardy korun. Zároveň spouští on-line kampaň se zastřešujícím konceptem #světovéČesko.
„V současné době finišujeme revidovanou Strategii rozvoje cestovního ruchu do roku 2030. Tento dokument bychom rádi vládě předložili do konce června. Zároveň připravujeme akční plán k této strategii na roky 2022–2023, ve kterém se zaměřujeme hlavně na restart odvětví cestovního ruchu. Pracujeme také na náplni operačních programů, ve kterých chceme prosadit podporu cestovního ruchu z fondů EU. Konkrétní alokaci pro veřejnou infrastrukturu cestovního ruchu zatím máme v rámci IROP 2021-2027 vyjednanou v částce 1,417 miliardy korun. Připravujeme také nové národní dotační tituly, a to pro infrastrukturní projekty i na podporu marketingových aktivit destinačních společností,“ uvedla ministryně pro místní rozvoj Klára Dostálová.
CzechTourism podporuje sektor cestovního ruchu prostřednictvím svých marketingových aktivit.
Hlavním a celoročním nástrojem na podporu domácího cestovního ruchu agentury CzechTourism je cestovatelský portál www.kudyznudy.cz, který CzechTourism nadále rozvíjí ve spolupráci s destinačními společnostmi a dalšími partnery. Každý den tu občané najdou řadu zajímavých tipů z Česka. Zároveň CzechTourism vytvořil mobilní aplikaci Kudy z nudy – Tipy na víkend, kterou k začátku května používalo už 63 tisíc uživatelů. V covidovém roce 2020 se stal portál platformou ke stahování lázeňských voucherů (vouchery si vloni stáhlo 161 tisíc lidí) a zaznamenal rekordních 18,8 milionu návštěv.
Kampaň #světovéČesko má za úkol motivovat Čechy, aby objevovali krásy doma v Česku a v hlavní sezoně pak rozptýlit cestovní ruch do všech regionů.
Po ukončení hlavní sezóny bude cílem kampaně prodloužit zájem o cestování, výlety nebo víkendové citybreaky. „Chceme prodloužit turistickou sezónu, rozprostřít cestování do více měsíců a také mimo notoricky známá místa. V rámci tuzemského marketingu připravujeme nejrůznější pořady propagující neobjevené památky či udržitelné formy cestovního ruchu. Ve druhé polovině roku se mohou diváci těšit například na pořad, který vzniká ve spolupráci s předním českým foodblogerem Lukášem Hejlíkem,“ dodává ministryně Dostálová.
Zdroj: MMR