Portál dopravy rozšířil svoji nabídku služeb; tentokráte pomůže především řidičům z povolání. Nově je zde již k dispozici i výpis z evidenční karty řidiče. Ocení to zejména řidiči-profesionálové, kteří tento komplexní přehled svých řidičských údajů předkládají zaměstnavateli.
„Do roku 2025 chceme mít zdigitalizované své dopravní agendy, takže děláme vše proto, abychom na Portálu dopravy průběžně spouštěli pro občany nové služby. Po leteckých a lodních agendách přišla tentokrát na řadu evidenční karta řidiče. Její digitální výpis zde nabídne na jednom místě elektronicky komplexní přehled údajů o řidiči, jeho přestupcích, případných omezeních řidičského oprávnění atd.,“ řekl ministr dopravy Martin Kupka.
A k čemu je to běžnému řidiči dobré?
„Výpis z karty na Portálu dopravy dost usnadní život těm, kteří potřebují absolvovat dopravně psychologické vyšetření nebo nastupují do nového zaměstnání jako řidiči-profesionálové. Aktuální údaje tak budou mít rychle na dosah ruky, bez nutnosti hledat papíry,“ vysvětlil ministr Kupka.
V rámci zákona o silničním provozu se s evidenční kartou řidiče (výpisem údajů z registru řidičů) pracuje např. při podrobení se dopravně psychologickému vyšetření. Jedná se o povinný podklad pro vyšetření, který nesmí být starší než 30 dní. Předložení aktuálního výpisu z karty řidiče bývá také jedním z požadavků zaměstnavatelů při přijímání nových řidičů, protože potřebují mít přehled o svém zaměstnanci a jeho řidičské minulosti, popř. zda nemá jakékoliv omezení řidičského oprávnění.
„Lidé navíc ušetří čas i peníze, neboť kvůli tomu nebudou muset na úřad. Také nehradí poplatek, elektronický výpis je zcela zdarma,“ přibližuje další přednosti ministr dopravy.
Evidenční karta řidiče obsahuje podrobnější informace o historii řidiče, například historii zákazů řízení, profesní způsobilosti, údaje o vydaných řidičských průkazech, atd.
Rozšiřování služeb pro občany na Portálu dopravy tedy pokračuje a bude pokračovat i nadále. V současné době pracujeme například na elektronických žádostech v agendě vozidel nebo ještě přívětivější podpoře pro uživatele formou elektronického formuláře. Mimo tento však mohou již nyní všichni využít pro svoje dotazy nonstop telefonickou linku +420 222 266 758 nebo email podpora@portaldopravy.cz.
Zdroj: Státní správa